De watervallen van Da lat en ons mountainbike ritje van 60km

4 mei 2015 - tp. Phan Thiết, Vietnam

We hebben genoten van Da lat, Da lat is een stad midden in de bergen van Vietnam.
Het staat bekend om zijn prachtige bergen en watervallen.
We hebben 2 dagen een scooter gehuurd en zijn zelf op pad geweest Tatje achterop met de kaart en gaan!

De eerste dag zijn we naar de Datanla falls geweest, die waren mooi maar super toeristisch met Vietnamesen dus zoals gewoonlijk waren wij de bezienswaardigheid.
Smile and wave... Smile and wave
Er was ook een rodelbaan! Geniaal!!!!!
Als kleine meisjes in een snoepwinkel.
S'avonds zijn we wezen eten met Sander een Nederlandse jongen die wij in Hoi an hebben leren kennen super gezellig.

De tweede dag zijn we naar de elephant waterfalls gegaan, gigantische waterval waar vroeger de olifanten kwamen drinken. Het was een prachtig ritje! Onderweg een Duits stel ontmoet, we zijn er samen naar toe gereden.
De watervallen waren moeilijk bereikbaar alleen voor echte avonturiers! Smalle rotsen, smalle trappen, glibberige stenen en dat allemaal om de waterval goed te kunnen bekijken.
Het Duitse stelletje vroeg of we zin hadden om mee te gaan naar andere watervallen PRIMA GEZELLIG!
Na een uurtje rijden stonden we met open mond te kijken naar prachtige watervallen! Helaas was het erg droog waardoor de watervallen iets minder waren maar hey het blijft geweldig om te zien!!
S'avonds heerlijk gegeten en vroeg naar bed want er stond ons wat te wachten de volgende dag.

Van Da lat naar Mui ne met de mountainbike.
Wat een dag hebben wij gehad vandaag jeetje!
We werden vanmorgen om half 8 opgehaald om te gaan mountainbiken.
Jeep mee, Mountainbikes achterin, backpacks achterin en gaan met die banaan. Don't be lazy be crazy
Het eerste stukje gingen we met de auto de bergen in en halverwege werden we gedropt, we waren met zijn 4en inclusief gids en chauffeur.
Daar gingen we hoor, helling hier helling daar.
En wie begreep haar fiets niet? Juist..
En wie bleef elke keer achter? Juist..
En wie vloog 2x bijna via de vangrail het ravijn in? Juist..
En wie kan er het beste vloeken? Niet ik
Volgens Maaike was ik niet de gezelligste hihi!
Volgens Maaike sprak mijn gezicht boekdelen! En elke keer als ik achter lag hoorde ik Maaike weer denken oh god...
Gelukkig kunnen we er nu om lachen maar op dat moment niet kan ik je vertellen.

Ik heb de gehele rit van 60km niet uitgereden.
Na 45km kreeg ik knallende hoofdpijn door de hitte van 37graden het was voor mij mooi geweest, Ik ben trots op mezelf dat ik dit gedaan heb.
En Maaike? Die heeft hem uitgereden de topper! Trots op haar.

Eenmaal in ons hotel aangekomen kregen we een gratis upgrade naar een super luxe kamer en dat voor 6euro per nacht.
We blijven een weekje in Mui ne, lekker luieren op het strand, scooter huren, met de quad door de duinen scheuren kort om we gaan weer lekker genieten.

Warme knuffel uit Vietnam!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lida:
    7 mei 2015
    Meiden: TOP TOP TOP!!!!
    Wat een verhaal en prachtige foto's, wat zullen gelachen hebben en Tatjana............nu dus niet gevloekt..........of toch?????
    Heel veel plezier samen en nu even genieten van het mooie weer!! Lieve groet Lida