Cambodja!!

30 mei 2015 - Krong Preah Sihanouk, Cambodja

Mijn eerste indrukken van Cambodja, heet, arm en veel bedelende kinderen.

Siem reap.
We hebben een tuktuk chauffeur voor 2dagen geboekt, hij zou ons naar de tempels van Angkor wat brengen.
De eerste dag zijn we zonsopgang wezen bekijken, ik kan je vertellen een lange hete vermoeiende dag.
Die tempels zijn echt prachtig!! De één is nog zo mooi en de ander is omgeven door boom wortels! De film tomb raider is hier ook opgenomen.

Die avond zijn we op stap geweest met Bram en Luuk, twee jongens die we in Vietnam hebben leren kennen.
Het was erg gezellig!!

De tweede dag zijn we zoals gewoonlijk vroeg opgestaan om nog meer tempels te bekijken. Ik kan je vertellen, even geen tempels meer voor mij.
Het was een mooie warme dag! Totdat ik de bakheng mountain niet opkwam omdat ik een lange jurk met blote schouders aan had. Ik deed mijn omslag doen om en nog werd ik geweigerd. Maar dat weigeren ging niet op een normale manier! Corruptie noem ik het. Ik kon het niet laten om mijn commentaar te geven! De duivel kwam in mij naar boven. Uiteindelijk maar een tshirt gekocht en de berg opgegaan om de prachtige zonsondergang te bekijken.

Gisteren zijn we naar een weeshuis gegaan om met de kindjes te spelen. We werden zo leuk ontvangen, een onvergetelijke dag!!

Maaike bleef nog een nachtje in Siem reap. Ik had besloten om die avond de nachtbus naar Sihanoukville te pakken en zei de volgende ochtend het vliegtuig.

De nachtbus naar Sihanoukville, Jaa wat zal ik erover vertellen! Niet gemaakt voor Europeanen met lange benen.
En uiteraard had ik een dikke snurkende Cambodjaan naast me die de hele bus wakker snurkte. Arme ik!! Ik weet wel dat die man onder de blauwe plekken zit hihi, ik heb hem aardig wat "porren" gegeven.
maar hee het hoort erbij!!
Best gek om 12u lang alleen te reizen en alleen aan te komen.
Mis mijn chickie nu al!! Nog een paar uurtjes en jut en jul zijn weer samen!

Dat was het weer voor vandaag.
Ik post snel weer een bericht lieverds