Ninh binh

16 april 2015 - Ninh Binh, Vietnam

Eergisteren vertrokken we vanuit Hanoi naar Ninh Binh dat is 2 uur rijden met de bus.
Juist ja de bus, wat een regel rechte ramp was dat! We komen aan op het busstation in Hanoi onze backpacks werden nog net niet van onze rug afgetrokken, de mannen daar waren agressief en wilden niet naar ons luisteren. We moesten maar even met hun mee lopen, we begrepen er geen reet van de vrouw achter de balie sprak zoals bijna iedereen hier in Vietnam geen engels ga dan maar eens met handen en voeten uitleggen dat je een buskaartje wilt (op de achtergrond de schreeuwende kerels)
Eenmaal een kaartje gekocht na een half uur vloeken en schelden tegen die kerels konden we naar de bus. En weer dat irritante ventje die tegen ons schreeuwde! Ik pikte het niet dus ik schreeuwde keihard HALLO JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN! En wie stapt er bij ons de bus in? Juist mijn nieuwe Vietnamese vriend.. als blikken konden doden had ik toch echt gewonnen hihi!

Eenmaal aangekomen op het station van Ninh Binh stonden 2 jongens met een bordje waar onze namen op stonden wat een service!
Wij dachten nou we gaan met een auto, dus niet hup backpack voorop tatje achterop en daar gingen we op de brommert naar ons hotel. De aankomst bij het hotel was geniaal die eigenaar en zijn personeel zijn zo lief en hulpzaam, we kregen meteen thee bananen en het gastenboek onder onze neus gedrukt!
We konden meteen een tour boeken voor de volgende dag, de 2jongens van het hotel zouden ons de mooie NIET toeristische plekjes laten zien op de scooter en de Trang an grotten.

We hebben gisteren een fantastische dag gehad. Jut en jul op avontuur in Vietnam met onze gidsen.
Als eerste gingen we naar een uitzichtpunt, 500 tredes omhoog in de hete zon 27 graden, ik word al moe als ik de trap op het werk op moet hihi.
Het uitzicht was echt de moeite waard, Vietnam is zo groen en mooi vergeleken met andere landen die ik heb bezocht.
Later die dag gingen we naar de trang an grotten, prachtig!! Met een bootje door de rivier langs die prachtige rotsformaties en door de grotten, wij genoten van deze boottocht maar we waren zelf de grootste attractie! De Vietnamesen bleven maar foto's van ons maken 1 of 2 is leuk maar 2 uur lang? Nee bedankt!

Daarna zijn we lekker wezen lunchen, daar zat een jongeman alleen. Hij maakte al snel contact, Derrick uit Pittsburgh zijn reis zat er al bijna op.
We wisselde nummers uit om savonds nog iets te gaan drinken met zijn alle en gingen ieder onze weg.

We bezochten de tempel en oude stad van Vietnam, onze gids was heel bijzonder.
We zouden een gids krijgen die Engels leerde en het leuk vond om zo Engels te oefenen. Je zou denken een jonge man of vrouw? Wat dacht je van een meisje van 11 die nog beter Engels spreekt dan wij 2 bij elkaar.. We stonden echt te kijken! Dat meisje komt elke dag vanuit school naar de tempel om Engels te oefenen.
We sloten ons dagje af met een mooie zonsondergang, heerlijke maaltijd en het gezelschap van Derrick.

Quote of the day: My favourite thing to do is to go where I've never been..

1. Ruud Luskus:
    16 april 2015
    Jij maakt vrienden met dat schreeuwen, ik zie je nog met een vietnameesje thuis komen. Hi,hi.
  2. Lieseth:
    17 april 2015
    Hé meiden jullie maken dus van alles mee ik lig hier al in een deuk van het lachen en dan te bedenken dat jullie reis nog maar net begonnen is, dus ga zo door en niet zo hard schreeuwen ik NOG ECHT NIET DOOF ook al ben ik 70j lol lol lol
  3. Lida:
    18 april 2015
    Tatjana wat een verhaal, geweldig!
    Was het alleen maar schreeuwen of toch ook........dat wat ik je hebt proberen af te leren!!!
    Ik zie het zo voor mij, jij heel furieus, dat zal die man niet snel vergeten, veel plezier en lieve groet
  4. Tatjana:
    19 april 2015
    Hihi nee Ruud ik kom niet met een Vietnamees thuis.

Lida hihi nou ja ik heb wel een beetje gevloekt ja, hij vroeg erom.

Groetjes en knuffels!!