De nacht trein en Hué

20 april 2015 - Thành phố Huế, Vietnam

De nacht trein van 13 uur lang...
...stel je de nacht trein eens voor? En wat denk je..... Nou zo was het dus niet!
Harde bedden, 2 keer 3 bedden bovenop elkaar, keel schrapende en roggelende vietnamezen kort om: eens maar nooit meer.

Eenmaal aangekomen in Hué word er door elke taxi chauffeur aan je getrokken, vreselijk irritant vooral als je Tatjana heet die bijna geen oog heeft dichtgedaan.
ze probeerden ons zoals op elke plek op te lichten maar daar trappen we niet in.
Eenmaal aangekomen in ons guesthouse worden we goed ontvangen door de eigenaar en zijn familie.

Hué is een leuk levendig stadje aan de parfum rivier (haal dat parfum maar weg)
Er zijn hier heerlijke restaurantjes en barretjes en niet te vergeten de knappe backpackers van over de hele wereld.

Gisteren zijn we naar de imperial city geweest dat is het oude koningrijk.
Maar we zijn ergens achter gekomen, twee hoofdingangen 1 voor de Vietnamezen en 1 voor toeristen. Het moet niet gekker worden! We gingen even verhaal halen maar ineens konden ze geen engels.. (kook momentje)

Het was echt super mooi en super groot en super heet! Bijna 40 graden, het was niet uit te houden.
Het is in Hué de laatste paar weken erg heet voor deze tijd van het jaar, zelfs de Vietnamese zie je puffen en zeuren.
Vandaag zijn we lekker aan het relaxen bij het zwembad van de buren, het is vandaag nog warmer dan gisteren 41 graden.
Morgen vertrekken we naar Hoi an! We hebben er zoveel zin in, iedereen die we tegenkomen zegt dat het geweldig is! Voorlopig staan er nog geen vluchten op de planning dus we kunnen lang genieten van Hoi an!
Morgen gaan we niet met de bus en niet met de trein maar met een easy rijder.
Motor met chauffeur staat voor je klaar, backpack achter op en gaan met die banaan.
We gaan de Top Gear Vietnam special na doen dames en heren!
En ja lieve mensen we doen voorzichtig, lange kleding en dichte schoenen. Ik hoor mijn lieve mams al zuchten oh jeej!

I read
I travel
I become❤

Tot de volgende keer schatjes!

1. Ruud Luskus:
    20 april 2015
    En..............vergeet je pet niet. een zonnesteek is ook niet alles. :)
  2. Essie:
    20 april 2015
    en een kussen voor onder je kont.... maar je hebt toch wel een helm op dan....
  3. Lida:
    20 april 2015
    En weer een mooie dag voor de boeg!!!!
    Wat zullen jullie al een heerlijk kleurtje hebben, hoe komen jullie aan de guesthouses? Door mond op mond reclame?
    groet lida
  4. Tatjana:
    20 april 2015
    Ik heb een helm op en ik moet inderdaad een pet of hoedje aanschaffen want ik merkte gisteren al dat ik er last van kreeg.

Ja mond op mond reclame en ik zoek de leukste op internet uit.
    Gisteren kwamen we om 12u terug stond moeders op ons te wachten hup naar bed. Haha dat was wel grappig.