3 dagen naar Mai chau.

13 april 2015 - Ha Noi, Vietnam

Vanuit Hanoi vertrokken we naar mai chau dat is 4uur rijden met de bus.
Mai chau is een dorpje in een vallei die bekend staat om zijn bergen, rijst velden, stilt houses(huizen op palen), bergvolkeren en prachtige landschappen.

Dag 1 een tour op de fiets.
Na een busritje van 4u komen we aan in het dorp waar we eerst gaan lunchen met de groep. De groep varieert een paar Duitsers,1 japanner, een Amerikaans gezin en wij.
Na de lunch halen we onze fietsen en vertrekken we naar onze bungalow. Goh wat mis ik mijn oma fiets!!! En mijn zadel!!
Ons huisje is werkelijk waar super romantisch en het uitzicht? Oordeel zelf maar na het zien van de foto's.
Na geïnstalleerd te zijn vertrekken we met de groep op de fiets. Het is hier zo mooi en zo groen! Ik dacht dat Nederland groen was maar dit?! Wauw!

De groep bleef goed bij elkaar behalve tokio zo noemde wij de Japanner (elke keer waren we hem kwijt) die man had serieus zijn hele hebben en houden mee. Koptelefoon en camera om zijn nek, heup tasje, schouder tasje, gigantische rugzak, knuffel, nette lak schoenen, driekwart broek, broek zo hoog opgetrokken dat ik er zelf krom van begon te lopen als ik naar hem keek.
Die man maakte van elk steentje, kindje, blaadje en vlieg een foto.
De zin van deze paar dagen is: Where is Tokio????
Na de fietstocht hadden we een heerlijke bbq en een voorstelling Vietnamees dansen met als afsluiter rijstwijn, één slokje was genoeg! Zo sterk blehhh.

Dag 2 een tocht met de scooter naar een nationaal park.
Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn we klaar om te gaan!
Als eerste scooter les. Niemand maar dan ook niemand van ons groepje kon scooter rijden op ons na, we keken elkaar aan: als dit maar goed gaat!!
We waren nog geen kwartier onderweg en het eerste ongelukje was al gebeurd.
De Amerikaan had één Duitser achterop en in plaats van door de bocht te gaan reed hij rechtdoor dwars door kledingrekken heen van een markt kraampje. Op het moment schrokken we allemaal maar achteraf liggen we in een deuk!
Er waren gelukkig geen gewonden gevallen.
We reden verder richting de bergen, het is hier zo mooi!!
Halverwege de route bezoeken we een bamboe fabriek, dat was best wel interessant. Wist je dat de meeste ijsstokjes zijn van bamboe gemaakt? Tatje is gek op ijs!!
We gaan verder de bergen in en komen aan in een klein dorpje.
De kippen, eenden en honden komen op ons af kwek kwek kukelekuu woef woef!
En dan die kindjes!! Ik zou er zo één meenemen ze zijn zooo lief!!!
De mensen uit het dorp verwelkomen ons met een heerlijke lunch. Ik eet me hier klem, het eten met de stokjes lukt alleen nog niet!
Na de lunch vertrekken we voor een wandeling van 10km.
Blij dat ik een lange broek aan had, insect hier insect daar..
De uitzichten waren prachtig! Na elke bocht stond er weer een juweeltje te wachten, de prachtige rijst plateau plantages.
De omgeving is hier adembenemend!
We gingen weer een dorpje in, we speelden met de kindjes en gingen weer verder.
De zon begon onder te gaan dat maakt de valleien nog mooier.
We sluiten de dag af met een BBQ en de geweldige verhalen van de Amerikanen.
Die maken een prachtige reis met zijn 3en. Vader moeder en zoontje van 9, ze maken een reis van 8 maanden! Azië, Afrika en Europa. In de zomer komen ze naar Nederland, dat word een kleine reünie.

Dag 3 wandeling van 1246 tredes naar de grot.
We besloten de tocht naar de grot niet te doen omdat Maaike al een paar dagen niet lekker is. We bleven lekker bij de bungalow en pakte de fiets om de omgeving voor de laatste keer te bewonderen.
Na de lunch en ruzie met mijn chopsticks keren we terug naar Hanoi.
Maar ..... Wie zijn we kwijt?? Tokio!!! Die was weer is nergens te bekennen. Na een half uur Tokio te roepen kwam die eraan hobbelen hoor de camera's rammelde om zijn nek heen, we zijn compleet op naar Hanoi!
Ik zit dit verhaal in een hobbelige busrit van 4u te schrijven, de backpacks liggen overal door de bus heen. De één snurkt nog harder dan de ander, de één stinkt naar zweet de ander naar tenen kaas maar hee het went.
Welcome to the backpackers family...

1. Lieseth:
    13 april 2015
    Hartstikke leuk dames geniet er van, van al die mooie landen en zie graag jullie mooie en leuke foto´s en jullie verhalen leuk , leuk, leuk, tot schrijf-sm
  2. Hajar:
    13 april 2015
    Enjoy your trip Tokio hahha echt Tatjana weer he. Super leuk om te lezen! Geniet ervan dames en let goed op elkaar!!