Van Hue naar Hoi an via de hai van pass.

22 april 2015 - tp. Hội An, Vietnam

Gisteren werden we om half 9 opgehaald door onze bikers voor een prachtige motor rit door de beroemde Hai van pass.
Backpacks achterop, camera om je nek, selfie stok in je hand en gas erop!
Onderweg hebben we veel stops gemaakt:
-Rijst museum (ik denk wel 3 keer na als ik mijn bordje rijst eet) wat een proces en wat een zwaar werk voor die mensen.
-de oudste brug van Vietnam
-elephant waterfall (watervallen waar de vietnamesen elke dag een frisse duik nemen)
-de beroemde Hai van pass (bekend van top gear)

Het rijst museum was erg interessant, de vraag die al de hele reis door ons koppie gaat: Waar zit de rijst? Nou niet in de grond dus zoals we dachten. Maar boven in het plantje.
Het grootste deel van de bevolking leeft van de landbouw en rijst is veruit het belangrijkste gewas.
Ik heb heel veel respect voor de boeren gekregen, alles gaat hier nog met de hand!

Elephant waterfalls is erg populair bij de bevolking op hele warme dagen komen ze hier met hun hele families zwemmen. Wij namen ook even een frisse duik en ik kan je vertellen, wij waren weer eens de attractie.

We gingen weer verder op naar de Hai van Pass één van de mooiste routes langs de kust.
Het was helaas erg bewolkt maar het ritje was weliswaar prachtig!!
Na elke bocht vielen mijn kaken weer op de grond, deze uitzichten waren prachtig.
Na een lange dag van 9uur op de motor zijn we aangekomen in Hoi an.

Hoi an is volgens alle backpackers en de meeste Vietnamese het leukste stadje in Vietnam.
Hoi an staat op de Unesco werelderfgoed lijst. Het is een goed bewaard voorbeeld van de handelsstad Uit de 15e tot 19e eeuw.
De sfeer die in de oude stad hangt is magisch, nauwe straatjes met lampionnen, oude huisjes, schattige winkeltjes, heerlijke restaurantjes en de talloze kleding makers. Je kan hier voor een prikkie een pak of jurk laten maken, een paradijs voor de dames en heren.
Je ziet hier ook bijna geen verkeer je word eerder aangereden door een fietsende toerist dan door een scooter (zoals in Hanoi, Ninh Binh, Hué)

Vandaag zijn we door de oude stad wezen wandelen en fietsen, zoals ik al zei de sfeer is magisch.
Heerlijk gegeten en gedronken vanavond nu liggen we uitgeteld op bed!
Morgen weer een prachtige dag in Hoi an.

Knuffels!

1. Mirjam:
    23 april 2015
    wauw!!! Wat een mooie verhalen allemaal!! Super om te lezen ! Lekker genieten lieverd. Dikke kus Mim XXX
  2. Lieseth:
    23 april 2015
    Wat maken jullie veel leer samen dingen mee, zoals rijst hoe het groeit kom meiden koren groeit ook boven in het plantje net als rijst alleen het verschil is dat rijst groet in het water en koren niet, weer wat geleerd hé.
    Lekker genieten daar hé en niet teveel van die lekkere maaltijden eten ik krijg er honger van, hier word het nu ook lekker warm 25º dat is nog lekker dus vandaag in de zon zitten als het hier over z,n 2 maanden verder zijn dan zijn jullie weer terug, maar dan is het hier ook 40º nou meiden groetjes doeiiiiiixxx
  3. Lida:
    23 april 2015
    Weer een leerzame les, nu over rijst!!!!!
    Je komt nog wijzer terug!
    Ik heb weer genoten van jullie verslag maar zeker van alle foto's.
    Wat ziet het er daar prachtig uit.
    Om jaloers op te worden.
    Heel veel lieve groetjes van mij en Tamuna
    Veel plezier nog.
  4. Lida:
    27 april 2015
    En Tatjana...............vandaag nog aan je Koningsdag armband gedacht?????????
  5. Yvon:
    28 april 2015
    Ik lees met veel plezier jullie reisverhalen en reis op deze manier gewoon een beetje met jullie mee. Leuk geschreven Tatjana!!