Gestrand in Hoi an op het strand....

29 april 2015 - tp. Hội An, Vietnam

Lieve schatten hier ben ik weer! We waren zo druk met genieten.
Hoi an is geweldig we zitten er nu al een week en dat heeft 2 redenen, 1 het is hier zo gezellig! 2 we zijn gestrand.
Er is vakantie week voor de vietnamese waardoor ze massaal weekjes weg gaan met de hele families conclusie: alle hotels vluchten bussen en treinen zijn volgeboekt.
Het is best wel vervelend! We hopen dat onze hotel baas nog ergens een kamer kan regelen voor morgen avond anders moeten we maar ergens onder een brug gaan liggen

Anyway...
Hoi an is zo leuk en sfeervol! Al die lampionnen en muziek op straat. We vervelen ons hier geen moment, we genieten van het heerlijke eten en de gezelligheid in acient town.
Wat hebben we hier gedaan?

We hebben een scooter gehuurd en zijn naar de May son tempel ruïnes gegaan die liggen 50km verderop het was een pittig ritje op handen en voeten de weg vragen, door de regen heen over enge snelwegen maar ... We waren heelhuids en niet droog aangekomen.
De ruïnes waren mooi maar door het rot weer waren we er snel klaar mee.

We hebben kleding laten maken bij de kledingmaker, Maaike 2jurkjes 1jumpsuite en ik een lange jurk voor een prikkie.

We hebben 2 Australiërs leren kennen de één woont in Hanoi en de ander in Cambodja ze werken hier allebei.
Gisteren avond zijn we door hun uitgenodigd om vuurwerk te gaan kijken in Danang, dat is een grote badplaats naast Hoi an.
Eenmaal in Danang bleek dat hun hadden afgesproken met twee andere vrienden/collega's we zijn lekker uit eten geweest met zijn 6en en vervolgens op een feestje terecht gekomen bij iemand thuis.
De biertjes gingen er goed in, jazz muziek op de achtergrond, dak terras en vuurwerk kortom top avond met leuke mensen!!

Maaike ontdekt een kakkerlak op de kamer. Dat heeft de hele regio gehoord, dat is echt niemand ontgaan hahahaha en zo hebben de Australiërs leren kennen!
What's the problem mate?
A big kakkerlak in the room!

We zijn de afgelopen 3 dagen te vinden op het strand van hoi an, an bang.
Mooi wit zandstrand, hoge golven en serene rust totdat....
het half 5 is, dan komen de Vietnamese massaal met hele gezinnen naar het strand om te zwemmen. Ze zijn zo bang voor de zon lijkt wel, overdag lopen ze hier echt totaal bedekt rond bang om te verkleuren!
Zelfs als de zon weg is gaan ze nog met kleding en al het water in, stel je voor dat je verkleurt.

Morgen hebben we nog een dagje strand gepland en overmorgen vliegen we naar Dalat.
Nieuwe avontuurtjes volgen..
dikke knuf! ❤

1. Viënna:
    30 april 2015
    Heey meis wat een geweldige trip en wat heerlijk om je reisblog re lezen...Super leuk Viëtnam staat ook op mijn lijst, en nu ik dit zo lees kan ik niet wachten tot ik met mijn rugzak op pad kanhet ziet er zooo mooi uit...geniet lieverd maar zoals ik het lees en zie aan de foto's doe je dat op en top!! Take care and enjoy!! Liefs Viënna..xxx
  2. Lida:
    30 april 2015
    Ha meiden, wat een geweldige reis hebben jullie geboekt!!!!
    De dia show heb ik nu al verschillende malen bekeken en blijf er van genieten.
    Hoe moeten jullie je dan voelen????
    Dat moet toch top zijn.
    Tatjana, hoe vond je de foto over de werkzaamheden bij Keune, jaloers dat je er niet bij was????? Het waren zulke mooie boxen...............we hebben veel aan je gedacht toen wij aan het zwoegen waren......ruilen????
    Nee hoor, alle gekheid op een stokje, wij werken wel en geniet jij maar van je welverdiende vakantie, we blijven toch wel aan je denken!
    Veel lieve groetjes, ook van Tamuna