Het leven in vietnam.

21 mei 2015 - tp. Phú Quốc, Vietnam

We zijn nu al een tijdje is Vietnam en het viel ons heel erg op dat je hier letterlijk tot je "laatste" dag door werkt. Pensioen? Dat kennen ze hier niet.
En nog iets, het viel ons ook op dat de man hier duidelijk minder werken!
Van vuilnis vrouwen tot bouwvaksters en de mannen? Die zitten op plastic stoeltjes Vietnamese koffie te drinken en een peukie te paffen.
De mannen hier hebben duidelijk een schop onder de billen nodig.

Ik voel mij soms best wel lullig als ik die oudere vrouwtjes zo hard zie werken voor bijna niks.
Zoals nu bijvoorbeeld.
Ik lig hier op het strand lekker een boek te lezen, komt er een vrouwtje van een jaar of 80 met fruit langs. Die vrouw tilt zich suf door dat mulle zand en die hete zon... Lig je dan al toerist op je luie reet toe te kijken, het liefst koop je alles van haar..
Veel mensen in Vietnam zijn arm en de Vietnamese zijn zo vriendelijk en tevreden met wat ze hebben.

Deze reis doet veel met mij. Je leert niet alleen jezelf maar ook verschillende culturen en de wereld kennen.
Reizen maakt je rijker...
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ruud Luskus:
    21 mei 2015
    Dat zijn wijze woorden voor zijn klein meisje.
    Maar............ geniet nog maar even het is heel druk bij Keune en bij terug komst kan je weer aan de bak. Gr. Ruud
  2. Lida:
    24 mei 2015
    Ha wereldreizigster, wat een verhaal!Zeker, reizen en de geschiedenis in het algemeen maakt een mens wijzer en rijker!!!
    Ook het besef dat wij het in Nederland maar goed hebben!
    Geniet daar en maak weer mooie foto's, die blijven je je hele leven bij!
    Lieve groet Lida.